neděle 29. listopadu 2009

Taky špeky z neurologie

Když je Wlčice tak pěkně popisuje. Přidám i své. Druhý konec republiky Ostrava, ale zážitky podobné. Marně při svých toulkách po neurologických ambulancích a odděleních přemýšlím, co se vůbec na neurologii léčí -((. Všude jsem za bílou vránu.
Nejvíce mě dostala hospitalizace v naší nemocnici na Fifejdách. Když jsme chtěla odběr mozkomíšního moku atraumatickou jehlou (je u ní malá pravděpodobnost postpunkčních bolestí hlavy), musela jsem si jí koupit. Nač to dělat lépe a ušetřit pacienta případných problémů, když to jde udělat klasicky. Má spolupacientka tohle nevěděla a místo 1-2 dnů po odběru moku , byla v nemocnici kvůli tomu, že měla šílené bolesti hlavy celý týden!! Tímto naše zdravotnictví šetří. Atraumatickou jehlou se dá dělat odběr i ambulantně!!
Protože nejsou tady na neurologii zvyklí na atraumatickou jehlu( v jiných nemocnicích standardně odebírají jenom atraumatickou) při mém odběru tam nebyl jen jeden doktor a jedna sestra, jak je zvykem, ale 7 sester i se staniční a vrchní, aby se podívaly na odběr atraumatickou jehlou a ještě tam celkem hlasitě pronášely výroky typu, ještě jsem to neviděla a pod.
Ale mnohem větší problém je, že si sestry pletou pacienty. Chtěly mě poslat na sono břicha, ač jsem se ptala proč já? Za odpověď jsem jim nestála. Druhý den ráno v 6, přiběhla vrchní a jen oznámila mé spolupacientce, že na sono má jít ona. Jenže ta už vykonala potřebu na wc, což před sonem nemá být. A o zachování soukromí škoda mluvit. Velká vizita probíhala na neurologii stylem všichni pacienti se svlečou do spodního prádla a tak čekají na doktory. Mě ani oběma spoluležícím se to vůbec nelíbilo:-((. A pak jsme se musely před celým zástupem doktorů procházet od okna ke dveřím.
Mám stále pocit, že hodně vázne komunikace mezi pacientem a lékařem.
Má neuroložka podle jejich slov by mě léčila, ale neví jak (. To člověku nepřidá. Tak stále vyšetřuje. A když na magnetické rezonanci a v mozkomíšním moku je nález je z toho úplně paf.
Z největší pravděpodobnosti mám RS, ale nevím proč to nechce přiznat. Raději vědět a být léčen, než nevědět a mít stále větší problémy.






1 komentář:

  1. Pozor,aby se do Vás za Vaše názory někdo nepustil jako do WLčice:-) Jinak je to hrůza, jeden by řekl, že základní vlastností doktora je empatie a takového aby pohledal. Nu, zdá se, že lepší už to nebude. Ale hodně sil přeji

    OdpovědětVymazat